دسته‌بندی نشده

بهترین سینی ها و زیرکیکی ها برای استفاده قنادی‌ها

چرا باید زیر کیکی خرید؟

پخت و تزئین کیک از ابتدا یک چیز است، اما بعد از پخش شدن مایه کیک و ریختن آب پاش ها چه باید کرد؟زیر کیکبی ها

شما برای نمایش شاهکار خوشمزه خود به مکانی نیاز خواهید داشت. زیرکیکی ها  متنوع، روشی زیبا برای نمایش آنچه با عشق دستی ساخته اید، است. این تخته های کیک گرد و محکم به شما امکان می دهند از تزئین کیک تا نمایش آن درست پیش بروید. یک زیرکیکی جذاب تمام آن چیزی است که برای حرفه ای و جذاب تر شدن یک کیک لازم است.

زیرکیکی، یک تکیه گاه صاف است که در زیر کیک قرار داده شده است، تا بلند کردن و حمل آن آسان شود. یک کیک روی زیرکیکی قرار می گیرد و سپس بقیه “عمر” خود را روی تخته می گذارد: روی تخته تزئین می شود، روی تخته حمل می شود و از روی تخته سرو می شود.

زیرکیکی ها در اندازه ها و شکل های مختلف، یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد هستند. می توانند گرد، مربع یا مستطیل باشند. زیرکیکی هرگز نباید فقط به اندازه کیکی که در آن قرار دارد باشد. باید حداقل 5 تا 10 سانتی متر (2 تا 4 اینچ) در اطراف آن باشد.

زیر کیکی ها در همه مهمانی ها مانند جشن تولد، مهمانی چای، جشن فارغ التحصیلی، عروسی، کریسمس، شکرگذاری، نمایش غذا، مهمانی های سرگرم کننده و برای بسیاری از اوقات شاد و برای سرو کاپ کیک، کلوچه، شیرینی، دسر، پیش غذا، میوه، براونی و غذاهای مهمانی عالی است.

مبانی تزئین کیک:

زیرکیکی ها بسیار مهم هستند آنها پایه و اساس هر کیک هستند. امروز ما به بررسی انواع تخته های کیک و نحوه تولید برای هر نوع کیک می پردازیم.

زیر کیکی های مقوایی، ام دی اف، زیر کیکی چوبی و طبل کیک و غیره. همه آنها عالی کار می کنند و بعضی از آنها برای موارد خاص بهتر از دیگران هستند. اما ارزان ترین و گسترده ترین آنها زیرکیکی مقوایی است.

در حالی که ایده استفاده از زیرکیکی برای نگه داشتن از یک کیک خوشمزه کاملاً ساده به نظر می رسد، اما جزئیات زیادی وجود دارد که باید برای انتخاب بهترین زیرکیکی مورد نیاز خودتان بدانید. در اینجا سعی داریم تا دقیقاً توضیحات مربوط به زیرکیکی و سایر اطلاعاتی که لازم است بدانید را بیان کنیم، بنابراین می توانید محصول مناسبی برای  دسرهای خود پیدا کنید.

زیرکیکی چیست؟

زیرکیکی یک قطعه ضخیم از مواد است که برای نگه داشتن از کیک طراحی شده است تا پذیرایی شما را بهبود بخشد و حمل و نقل را آسان کند. معمولاً استفاده از اصطلاح “زیرکیکی” برای اشاره به همه اندازه ها، اشکال و موادی است که برای این منظور استفاده می شوند، اما اصطلاحات زیر برای اشاره بیشتر به گروه بندی این موارد استفاده می شود.

اینها برخی از اصطلاحات رایجی است که هنگام مرور زیرکیکی ها با آنها روبرو خواهید شد:

قابل بازیافت: به جای دور ریختن آن پس از استفاده، توانایی بازیافت زیرکیکی به ارتقا یک مدل تجاری سازگار با محیط زیست کمک می کند.

ضد چربی: این بدان معنی است که مواد یا پوشش زیرکیکی کاملاً در برابر روغن یا چربی نفوذ نمی کند.

یخچال فریزر: این بدان معنی است که برای تطبیق بیشتر می توانید کیک خود را با اطمینان روی زیرکیکی در فریزر یا یخچال خود نگهداری کنید.

لمینت شده: داشتن روکش چند لایه به محافظت از تخته در برابر چربی کمک می کند و همچنین باعث درخشش بیشتر رنگ تخته می شود.

بدون روکش: اکثر زیرکیکی ها برای جلوگیری از جذب چربی در مقوا، روکش دار می شوند. با این وجود تخته های بدون روکش نیز مفید هستند. زیرا می توانند از غذا مانند پیتزا در حین حمل و نقل نگه داری کنند تا چربی را به طور هدفمند جذب کند تا از جعبه تحویل نشت نکند.

زیرکیکی ها در ساخت کیک های سفارشی نقش اساسی دارند. انواع مختلفی از مواد و ضخامت برای زیرکیکی موجود است. زیرکیکی باید آنقدر محکم باشد که بتواند وزن کیک را تحمل کند.

زیر کیکی های مقوایی

اکثر زیرکیکی های یکبار مصرف از مقوا ساخته شده اند. این ماده شامل لایه هایی از کاغذ فلوت شده است که بین دو لایه بیرونی فشرده می شوند. زیرکیکی مقوایی دارای اشکال و اندازه های گوناگونی هستند. هر کدام حدود 3 میلی متر ضخامت دارند. زیرکیکی مقوایی معمولاً به رنگ نقره ای یا طلایی هستند. اگر از زیرکیکی در زیر کیک خود استفاده نکنید، وقتی کیک را به اطراف حرکت می دهید، کیک شما شکسته و خراب می شود. همچنین انتقال کیک با زیرکیکی مقوایی آسان تر و تمیزتر است.

هنگامی که کیک بیشتر از 2 طبقه تهیه می کنید، استفاده از رولپلاک مرکزی که از قسمت بالای کیک تا تخته تزئینی زیرین ادامه دارد نیز مهم است. قبل از قرار دادن کیک روی تخته مقوایی، باید همه مقواها را سوراخ کنید تا بتوانید هنگام چیدن کیک ها، رولپلاک را از طریق آن بلغزانید.

شما می توانید چندین زیر کیکی مقوایی را به هم متصل کنید تا یک زیر کیکی تزئینی ایجاد کنید، بسته به اینکه کیک شما چقدر سنگین باشد. اگر یک کیک واقعا بزرگ و سنگین درست می کنید، باید از چیزی محکم تر استفاده کنید.

طبل کیک

طبل کیک از مقوای ضخیم، مخروطی یا پلی استایر ساخته می شود. ضخامت طبل های کیک 6 تا 10 میلی متر است. طبل های کیک برای کیک تزئینی مناسب هستند اما معمولاً از تخته های کیک ماسونیت کارایی کمتری دارند، بنابراین به دفعات استفاده از زیرکیکی های MDF استفاده نمی شوند.

زیر کیکی ماسونیت

این ماده از تخته فیبر با تراکم متوسط ​​(MDF) ساخته شده است، یک گزینه قابل استفاده مجدد برای کیک های شما است. زیرکیکی های ماسونیت یا زیرکیکی های MDF بسیار ماندگارتر از زیرکیکی های مقوایی هستند. زیرکیکی های ماسونیت معمولا حدود 6 میلی متر ضخامت دارند. زیرکیکی های  ماسونیت از الیاف چوب فشرده ساخته شده و بسیار محکم هستند. به همین دلیل برای تخته های تزئینی مناسب هستند. زیرا می توانند وزن کل کیک را نگه دارند.

برای محافظت در برابر چربی، لازم است قبل از هر بار استفاده از آن را با فویل، بسته بندی یا فوندانت بپوشانید. به دلیل این ضعف، این تخته ها اغلب فقط بین لایه های کیک برای حفظ ساختار آن استفاده می شوند. زیرکیکی های MDF برای استفاده در کیک های طبقه بندی عالی است. آنها برای نگه داشتن کیک های سنگین یا زمانی که به کیک عروسی یا طبقه ای دسته دار نیاز دارید بسیار مناسب هستند.

هنگام تهیه کیک بیشتر از 2 طبقه، شما به یک رولپلاک مرکزی نیاز دارید که باید روی صفحه ماسونیت پیچ شود. به خصوص در مواقعی که باید با کیک سفر کنید بسیار ضروری است. اگر رولپلاک مرکزی ندارید، احتمال اینکه کیک بتواند روی صفحه ماسونیت حرکت کند زیاد است و در بدترین حالت کیک یا ترک می خورد یا کاملاً خرد می شود.

در حالت ایده آل زیرکیکی تزئینی شما باید حداقل 2  برابر “بزرگتر از کیک شما باشد، حتی بیشتر از آن. اغلب جایی برای نوشتن روی کیک وجود ندارد، بنابراین زیرکیکی تزئینی می تواند به عنوان یک سطح تزئینی استفاده شود.

زیرکیکی های ماسونیت قبلا فقط در رنگ های طلایی یا نقره ای ساده عرضه می شدند اما اکنون می توانید تخته های طرح دار با رنگ های مختلف را نیز خریداری کنید.

زیرکیکی تزئینی که کیک روی آن قرار می گیرد، باید جذاب باشد.

هیچ چیز بدتر از این نیست که کیک فوق العاده زیبایی روی تخته کیک نشسته باشد. بنابراین تزیین تخته ماسونیت به همان اندازه تزیین کل کیک مهم است. زیرکیکی تزئینی شما باید به رنگهای مشابه کیک شما باشد، یا اگر به رنگ های مشابه نباشد، حداقل به همان سبک کیک شما باشد.

فوم: زیرکیکی  را می توان از کف متراکم نیز تهیه کرد که به طور طبیعی در برابر چربی مقاوم است. مواد کف هنوز باید پوشانده شود و اگر می خواهید کیک خود را روی تخته برش دهید باید مراقب باشید که کف آن را برش ندهید.

زیرکیکی دو جداره موج دار

همانطور که از نام آن پیداست، این سبک به جای یک لایه، دارای دو لایه ماده است. این ماده اضافی سفتی بیشتری را ایجاد می کند تا بتواند کیک های بزرگتر و سنگین را پشتیبانی کند. ضخامت این تخته ها 1/4 “- 1/2” است.

رنگ های محبوب زیرکیکی

حتماً به دقت بررسی کنید که به چه رنگی نیاز دارید! چه ترجیح دهید تخته شما با رنگ کیک های شما مطابقت داشته باشد و چه در تضاد با یکدیگر، باید توجه داشته باشید که رنگ زیرکیکی کاملاً مناسب است.

سفید

رنگ عالی هنگام تهیه کیک برای عروسی. اگر می خواهید زیرکیکی را با فوندانت بپوشانید یا تزئینات یا روکش سفارشی خود را به زیرکیکی اضافه کنید، یک تخته خالی عالی نیز دارید.

سیاه

هنگام ایجاد کیک هایی با رنگ های روشن زیاد استفاده کنید . زیرا زمینه سیاه به آنها کمک می کند تا بهتر دیده شوند. برعکس، می تواند با تم تیره رنگی مانند هالووین، شب سال نو یا یک جشن تولد سرگرم کننده با موضوع خون آشام مطابقت داشته باشد!

نقره و طلا

زیرکیکی های نقره ای و طلایی به دلیل ظاهر فلزی، کمی درخشش دارند. بیشتر اوقات برای رویدادهای عالی استفاده می شود.

متنوع

زیرکیکی ها را می توانید در رنگ های معروف دیگر مانند قرمز، آبی، صورتی و زرد نیز پیدا کنید. تخته ای تهیه کنید تا ظاهر کیک یا دسر شما را به بهترین وجه متناسب کند.

چگونه یک زیرکیکی را با فوندانت بپوشانیم

هنگام کار با زیرکیکی های بدون روکش، ممکن است بخواهید تخته خود را در فوندانت بپوشانید تا رنگ یا بافت خاصی به آن اضافه کنید که به راحتی از فویل یا تخته های چند لایه نمی توانید بدست آورید. این مراحل ساده را دنبال کنید تا رنگی به پایه کیک های خوشمزه خود اضافه کنید.

فوندانت را به ضخامت 3 میلی متر – 4 میلی متر و عرض 1/2 “عرض از تخته کیک پهن کنید. تخته کیک را با ژل لوله کشی مسواک بزنید. فوندانت را روی تخته کیک قرار دهید و از یک نرم کننده فوندانت استفاده کنید تا فوندانت کاملاً صاف شود. دور لبه های زیرین تخته کیک را ببرید تا از شر هرگونه فوندانت اضافی خلاص شوید. با انگشتان خود لبه های خشن را صاف کنید. بگذارید 2 تا 3 روز بماند تا خشک شود. حالا شما آماده اید تا کیک زیبای خود را روی یک صفحه کیک به همان اندازه جذاب به نمایش بگذارید!

سوالات متداول هنگام استفاده از تخته های کیک

تخته کیک چه سایزی نیاز دارم؟

هنگامی که برای ساخت پایه کیک خود اقدام می کنید ، باید حدود 2 “- 4”  برای پاکسازی در هر طرف کیک خود را بگذارید. بنابراین، زیرکیکی شما باید 4 “- 8” بزرگتر از کیک شما باشد.

آیا می توانم از تخته کیک با جعبه کیک استفاده کنم؟

بله ! در حقیقت، شما باید همیشه هنگام قرار دادن کیک در جعبه از زیرکیکی استفاده کنید. زیرا جعبه های کیک مستعد خم شدن زیر وزن آن هستند، بنابراین بدون زیرکیکی ، کیک شما خم می شود.

آیا باید کیک خود را قبل یا بعد از آیسینگ روی زیرکیکی قرار دهم؟

اگر کیک را قبل از تهیه مایه روی تخته قرار داده اید، دیگر لازم نیست نگران بهم ریختن تزئینات خود با انتقال بعدا آن باشید.

آیا هنگام چیدن کیک ها باید از تخته های کیک استفاده کنید؟

اگر کیک های سنگین یا کیک هایی با قطر بیش از 6 اینچ را روی هم قرار داده اید، باید از یک زیرکیکی یا طبل در بین طبقات استفاده کنید. حتی اگر کیک های کوچکتر دارید، توصیه می شود از آنها استفاده کنید.

زیرکیکی ها از چه چیزهایی ساخته می شوند؟

زیرکیکی ها یکبار مصرف از مقوا ساخته شده اند. زیرکیکی هایی که  بصورت مجدد قابل استفاده هستند را می توان از تخته سه لایه به ضخامت 3/8 اینچ (9 میلی متر) تهیه کرد.

آیا زیرکیکی ها قابل استفاده مجدد هستند؟

به عنوان یک قاعده کلی لطفا توجه داشته باشید که تخته های کیک که از سوپرمارکت ها یا فروشگاه های کیک خریداری می شوند، یکبار مصرف هستند و نباید مورد استفاده مجدد قرار گیرند. با این حال، در صورت نیاز، می توانید تخته های کیک قابل استفاده مجدد خریداری کنید.

آیا به زیرکیکی های بین طبقات نیاز دارید؟

قبل از اینکه بتوانید کیک را روی هم قرار دهید، همه لایه ها باید یکدست شوند و با کره یا فوندانت تمام شوند. هر ردیف باید روی تخته کیک (مقوایی گرد یا شکل دیگر) باشد و ردیف پایین آن باید روی تخته کیک ضخیم تری باشد تا بتواند تمام وزن آن را تحمل کند.

زیرکیکی چقدر ضخامت دارد؟

حدود 3-4 میلی متر

زیرکیکی، تکه تخته ای است که با ورق فویل پوشانده شده است (معمولاً نقره ای است اما رنگ های دیگر نیز موجود است) و ضخامت آن حدود 3-4 میلی متر است. آنها متراکم و بسیار قوی هستند. آنها برای اکثر کیک ها مناسب هستند و به شرطی که در هنگام برش کیک خود مراقب آنها باشید، می توان چند بار استفاده کرد.

آیا می توانید کیک ها را بدون تخته روی هم قرار دهید؟

کیک های دو طبقه معمولاً بدون داشتن رولپلاک یا زیرکیکی از بین می روند، به شرطی که کیک کاملاً متعادل باشد. زیرکیکی ها یک روش ساده برای نگه داشتن از کیک و تزئینات است. آنها روشی زیبا برای افزودن جلوه خاصی به کیکی هستند که برای جشن خود درست می کنید، خواه جشن تولد باشد یا عروسی.

زیرکیکی چیست؟

از زیرکیکی برای نگه داشتن کیک یا کاپ کیک و سهولت در حمل و نقل و بهبود ارائه استفاده می شود. آنها از یک ماده سخت مانند مقوا ساخته می شوند و در فویل پیچیده می شوند. آنها در اندازه ها و شکل های مختلف مانند دایره ها یا مستطیل ها وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *