دسته‌بندی نشده

اهمیت به جعبه بازی های کارتی

آشنایی با جعبه بازی و برد گیم و تاریخچه این بازی

از ابتدای حیات بشر بازی و سرگرمی همیشه از علایق او به شمار می‌رفته، با این تفاوت که این مسئله در جلوه های مختلفی نمود پیدا می‌کرد. شکار اگرچه برای تامین غذای انسان اولیه امری مهم بود اما نوعی سرگرمی محسوب می‌شد. امروزه با گسترش تکنولوژی و تغییر محیط، سرگرمی‌های متنوع و جذابی برای ما وجود دارد. از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا بردگیم که البته با لفظ بازی رومیزی یا فکری نیز شناخته می‌شود. بردگیم های پرطرفدار به خوبی توانسته‌اند جایگاه خود را میان افراد از کوچک تا بزرگ بیابند، از این رو ما در مالتینا بلاگ به طور ویژه به معرفی بردگیم های پرطرفدار پرداخته ایم و پس از مقاله معرفی انواع بردگیم و ۱۰ بردگیم برتر دنیا که طرفداران جهانی دارند – سری اول  این بار و در سری دوم مطلبی را به صورت اختصاصی برای کاربران ایرانی آماده کرده‌ایم. امیدواریم با دنبال کردن این مطلب اطلاعات مفیدی بدست آورید!

مقدمه ای بر بردگیم های پرطرفدار

در دهه گذشته، محبوبیت بازی‌های رومیزی در حد انفجار شده است. بهترین بازی‌های رومیزی شبیه به بازی‌های قدیمی و بی پایان مونوپولی نیستند در عوض در شیوه جدید از تم های جذاب و ایده های خلاقانه استفاده می کنند تا با دوستان و خانواده خود اوقات خوش و سرگرم کننده ای را رقم بزنید.

یکی از مهمترین دلایلی که این روزها محبوبیت بازی‌های رومیزی به اوج خود رسیده، این است که در عصر ما بسیاری از زندگی اجتماعی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. بنابراین این بازی‌ها بهانه خوبی برای جمع شدن مردم در یک مکان و لذت بردن از همراهی یکدیگر می‌باشد. این روزها به دلیل بیماری و شیوع کرونا مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه به کمترین میزان خود رسیده است، همه ما بیش از هر زمان دیگری به راه‌های سرگرمی با خانواده در خانه احتیاج داریم و بازی‌های رومیزی گزینه خوبی به شمار می‌رود.

اما برای اینکه ی دورهمی یا سرگرمی خوبی داشته باشید، باید مطمئن شوید که بازی‌های رومیزی ایده آلی برای گروه خود انتخاب می کنید. پس وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید و دور هم جمع شوید تا یک بازی تخته ای به سبک قدیمی برگزار کنید. مهم نیست که کدام بازی را دوست دارید انجام دهید، فقط از وقت آزاد خود لذت ببرید.

گرافیک جعبه در صنعت بازی رومیزی فوق‌العاده مهم است. جعبه‌های بازی رومیزی نه تنها زیبا هستند، بلکه دارای نمادهایی نیز هستند. مردم عاشق تماشای جعبه‌های بازی رومیزی‌اند. فقط کافی است مدتی اینستاگرام را بررسی کنید تا صفحات زیادی را مشاهده کنید که فقط جعبه‌های بازی را نشان می‌دهند.

مردم کتاب‌ها را از روی جلدشان قضاوت می‌کنند. بازی‌های رومیزی هم مستثنی نیستند. طراحان بازی ممکن است ابراز تأسف کنند که بازیکنان فقط به جعبه نگاه می‌کنند و مکانیک یا گیم پلی عالی آن‌ها را نمی‌بینند. حرفشان درست است اما واقعیت این است که بسیاری از خریداران بر اساس جعبه بازی، تصمیم‌گیری می‌کنند. پس حواستان به جعبه باشد چراکه می‌تواند مهم‌ترین علت خرید بازی شما باشد.

جعبه‌های بازی رومیزی نه تنها یک اثر هنری هستند، بلکه به عنوان وسیله‌ای مهم برای انتقال پیام بین شما و مشتریان بالقوه شما نیز عمل می‌کنند. همانند: نام بازی، طراح (ها) و ناشر، سن بازیکنان، زمان بازی و تعداد بازیکنان. اما این اتفاق بهتر است به شکل هنری، تصویری و نمادین رخ دهد. همچنین لازم است تا با همین شیوه در مورد موضوعات زیر اطلاعات دهید:
• درجه پیچیدگی بازی
• اجزای بازی
• موضوع بازی
• جذابیت‌های بازی که باعث می‌شود مردم تمایل به خرید بازی داشته باشند.

جعبه بازی فقط محدود به طرح روی آن نیست، بلکه از طریق اندازه و اطلاعاتی که در پشت آن ارائه می‌دهید با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. افراد بازی‌های سبک را با جعبه‌های کوچک و بازی‌های سنگین را با جعبه‌های بزرگ می‌شناسند. بازیکنان وقتی جعبه بزرگی می‌بینند، انتظار اجزای زیادی را دارند. اگر گرافیک جعبه ساده باشد آن‌ها انتظار دارند که بازی سبک باشد و اگر گرافیک باشکوهی داشته باشد، آن‌ها انتظار دارند که بازی سنگین یا پیچیده باشد.

بازی عالی وجود ندارد. بازی‌ها فقط برای بازیکنان خاص خود مناسب هستند. شما باید با ارائه اطلاعات کامل و مورد نیاز بازی خود بازیکنان مناسب را جذب کنید. بسیاری از بازیکنان (خواسته یا ناخواسته) از حس خود بر اساس شکل ظاهری بازی را قضاوت می‌کنند. این یعنی که شما باید با بسته‌بندی مناسب، پیام‌های خود را به مخاطب بدهید و بازی را کاملاً معرفی کنید.

این موضوع، یک مفهوم واقعاً پیچیده است. یک زمینه مطالعاتی به نام نشانه‌شناسی وجود دارد که به درک چگونگی تفسیر مردم از نشانه‌ها، نمادها و استعاره‌ها اختصاص دارد. شما می‌توانید به بازی‌های رومیزی مشابهی که فروش خوبی دارند، نگاه کنید و ایده بگیرید.
به جعبه‌های بازی مشابه آنچه در حال ساخت آن هستید، نگاه کنید. شما می‌خواهید در ویژگی‌هایی که چند پاراگراف قبل ذکر کردم، تا حد امکان شبیه باشید. از Kickstarter و Amazon برای دیدن برخی از جعبه‌های بازی استفاده کنید. به آن‌ها نگاه کنید تا زمانی که درک کنید جعبه بازی خودتان چگونه است. از سبکی که می‌بینید کپی‌کنید اما همچنان شخصیت خود را بیان کنید.

همانطور که می‌بینید در مورد طراحی جعبه‌های بازی هیچ قانون مشخص و محکمی وجود ندارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *